Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oblečení
Cibulka, Stanislav ; Kohoutková, Karolína (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce sestává z několika variabilních kusů oblečení oscilujících na pomezí sochařské instalace, městského oděvu a outdoorového vybavení.
Podnikatelský záměr na založení výrobního podniku s módní konfekcí
Mešková, Michaela ; Povolný, Jiří (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
Bakalárska práca je zameraná na vytvorenie podnikateľského zámeru pre založenie firmy. Zámer je vypracovaný pre podnik výrobného charakteru, ktorý následne predáva svoje produkty konečným spotrebiteľom. Na základe riešení a návrhov v tejto práci môže byť založený podnik, ktorý bude schopný eliminovať nedostatky a riziká, ktoré sa môžu vyskytnúť v priebehu vzniku, ale aj za bežného fungovania v prvých rokoch prevádzky.
Everyday life
Rišiaňová, Zuzana ; Janoščík,, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
In the form of paint, I illustrate portraits of people on a tablet, taking them from their electronic appearance on social sites, and creating objects in which I install them on a clothes-hanger in the form of jackets.
Podnikatelský záměr rozvoje obchodních aktivit firmy
Sedlák, Martin ; Kunášek, Václav (oponent) ; Čižinská, Romana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá založením nové oděvní značky s cílem rozšíření a diverzifikace podnikatelských a obchodních aktivit podniku RKM brokers s.r.o., který se v současné době zabývá realitní a developerskou činností ve výstavbě. Práce obsahuje popis společnosti, analýzu módního průmyslu, marketingovou analýzu značky a finanční plán pro první rok činnosti.
Kůže
Kolářová, Vendula ; Šagát, Peter (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce sestává z vytvoření souboru objektů a jejich prostorové instalace. Zabývá se vtahem těla a oděvu. Prostorem, který nám oděv dává. Významem oděvu pro naše tělo.
Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu
Kavulová, Aneta
KAVULOVÁ, A. Význam udržitelnosti v oděvním průmyslu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá významem udržitelnosti v oděvním průmyslu z pohle-du firem a spotřebitelů. Problematika oděvního průmyslu představuje stále aktu-ální téma naší společnosti, je zapotřebí hledat udržitelnější principy a postupy, dále také inovace, které mohou pomoci k řešení těchto problémů. Cílem bakalář-ské práce je formulovat marketingová doporučení pro nově začínající firmy na tr-hu s udržitelnou módou. K naplnění cíle byl proveden kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů (n = 8 pro firmy, n = 13 pro spotřebitele), využita byla i dostupná sekundární data. Získaná data byla vyhodnocena pomocí obsahové analýzy a byly vyvozeny závěry. Mezi hlavní doporučení patří, aby se firmy věnova-ly vzdělávání svých zákazníků, neboť nedostatek informací má významný negativ-ní dopad na chování spotřebitelů.
Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova
Móda a sebepojetí u dětí staršího školního věku
Medalová, Lenka ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vztahem módy a vlastního Já se zaměřením na děti staršího školního věku. Text je strukturován do dvou částí - teoretické a empirické. První oddíl teoretické části je věnován definování pojmů vztahovaných k Já, jako je sebepojetí, identita, sebehodnocení a sebeprezentace. Druhý oddíl je již sestupně věnován vztahu módy a sebepojetí. Nejprve je uveden pohled na módu jako odraz doby a proměn role ženy. Proměny módy a estetického ideálu se odvíjí od společenské situace a životního stylu. Dále jsou představeny dílčí hybné síly módních proměn a zájmu o módu v kontextu vyjádření sexuální přitažlivosti, sociálního postavení a individuality. Ty se již dotýkají a zároveň pramení z identity jedince v rovině osobní, genderové a sociální. Cílem teoretické části je na základě teoretických zdrojů objasnit, jaký je původ sebeprezentace prostřednictvím oděvu v těchto třech rovinách, jak módu ovlivňují a naopak jak móda ovlivňuje je. Empiriciká část je věnována kvalitativnímu výzkumu, který byl proveden na druhém stupni základní školy. Jeho cílem bylo zmapovat, jak se fenomén módy promítá do života dospívajících v prostředí školy a jakým způsobem se móda uplatňuje v kontextu jejich rozvíjející se identity.
Šaty dělají člověka: oděv jako nositel významů
Märzová, Hana ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Volek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá významy, jež oděvu přikládají studenti gymnázia. Posléze tyto významy srovnává s těmi, které jsou popsány v sociologické literatuře zabývající se oděvem a módou. Oděv je nejen ochranou lidského těla proti nepřízni počasí, ale také nositelem mnohých významů, které se vztahují k majiteli oděvu. Prostřednictvím oděvu je možné vyjádřit svůj sociální status a sociální roli, dát najevo své záliby, postoje, členství v různých skupinách i svůj životní styl. Odívání a móda jsou silně spjaty s mladými lidmi, pro něž je móda utvářena a kteří se zároveň na jejím vytváření spolupodílí. Pro adolescenty je oděv zvláště významný, protože mohou jeho prostřednictvím nejen vyjadřovat, ale také budovat svoji identitu a tím se nakonec zařadit mezi dospělé. Oděv také hraje významnou roli v našem vztahu k druhým lidem. Z analýzy rozhovorů se studenty vyplynulo, že významy, které oděvu přikládají, jsou podobné těm ze sociologické literatury. Pro informátory je klíčová svoboda v odívání, která jim umožňuje, aby byli sami sebou. Zjištění z rozhovorů poněkud odporují Simmelovi, když módu považují spíše za zdroj uniformity, zatímco originalita stojí mimo módu. Při vnímání oděvu druhých si informátoři uvědomují důležitost kulturního kapitálu, již zdůrazňoval Bourdieu. Souvislost stratifikačního systému a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.